|
امر به معروف كن تا از اهل معروف شوى.

آخرین اخبار

حفظ هویت بافتهای تاریخی و کهن ، در طرح های بازآفرینی فضاهای شهری

حفظ هویت بافتهای تاریخی و کهن ، در طرح های بازآفرینی فضاهای شهری

نویسنده: ak/پنجشنبه, 10 خرداد,1397/دسته ها: دسته خبر

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

به گزارش واحد خبر روابط عمومی سازمان

جلسه هم اندیشی عوامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اورمیه با هئیت امناء و اهالی محله مسجد علی شهید با هدف رسیدگی به مشکلات این منطقه در مورخه 97/3/9 بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در محل مسجد برگزار شد .

در این دیدارحجت الاسلام حاج آقا یوسفی دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری اورمیه ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) مساجد را به عنوان نقش محوری در انتقال فرهنگ دینی دانست و افزود :

مسئولین باید رسیدگی به وضع محلات و حضور در مساجد را که به عنوان فرهنگی در اتحاد و همدلی مردم  میباشد را سرلوحه کارهای خود قرار دهند و تاریخچه بافت های تاریخی این شهر را باید به جوانان و نسل آینده یادآور شوند تا بتوانند در این راستا تصمیمات درستی اتخاذ نمایند .

                 

              


در ادامه مهندس نوری رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اورمیه با اشاره به شناساندن هویت بافت های تاریخی و کهن شهری در این مناطق گفت:

با تشکیل چنین جلساتی تحت عنوان هم اندیشی و مشارکت شهروندان این مناطق می توان در زمینه های اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی در جهت رونق دادن به این محلات گامهای اساسی را برداشت که این مهم از اولویت های کاری این سازمان می باشد.

 

 

 


معاون بازآفرینی فضاهای شهری سازمان عمران مهندس علینقی پور رضائیه با بیان اینکه مدیریت یکپارچه شهری از سوی دولت به کلانشهر های کشور ابلاغ شده است اظهار داشت :

به منظور رسیدگی و تنظیم برنامه های مدیریتی در بازآفرینی فضاهای شهری دفاتر خدمات نوسازی (دفاتر تسهیل گری ) که به عنوان پل ارتباطی میان مردم و دیگر نهاد های دولتی می باشد ایجاد شده است .

وی هدف از ایجاد این دفاتر  را در جهت  رفع ، دفع و حل معضلات و مسائل این محلات دانست و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد اجرای پروژه مهمی در این محلات خواهیم بود.

 

 

 

گفتنی است؛ در این دیدار اهالی منطقه با طرح مشکلات ، پیشنهادات و انتقادات بصورت حضوری در جلسه یاد شده ، پیرامون ساماندهی معابر  و لزوم تعریض خیابان و کوچه های قدیم این منطقه،  خواستار رفع و حل این معضلات و مشکلات در محله مسجد علی شهید شدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ضمناً برابر اعلام مسئولین امر ، تشکیل چنین جلساتی در مساجد محل در داخل بافت و حاشیه نشین بصورت سلسله جلسات با اطلاع قبلی ادامه خواهد یافت.

تعداد نمایش ها (891)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

گالری تصاویر

 
آمار بازدید
دی ان ان