|
امر به معروف كن تا از اهل معروف شوى.

آخرین اخبار

اجـرای پـروژه های بـازآفـرینی  در بـازار تاریخی ارومیـه

اجـرای پـروژه های بـازآفـرینی در بـازار تاریخی ارومیـه

نویسنده: ak/جمعه, 30 خرداد,1399/دسته ها: دسته خبر

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری ارومیه گفت :کف سازی و مرمت بازار تاریخی ارومیه در قالب طرح بازآفرینی فضاهای شهری در حال انجام است.
علی معصومی گفت : با توجه به تاکید شهردار ارومیه بر لزوم توجه به بازآفرینی هسته تاریخی شهر و در راستای مصوبات ستاد بازآفرینی شهری پایدار ، این سازمان در تعامل و همکاری تنگاتنگ با سازمان میراث فرهنگی همچون سال گذشته که منجر به مرمت راسته پنیر فروشان بازار تاریخی شد ، امسال نیز اقدام به کف سازی و مرمت راسته کفش فروشان و بزازان نموده است.
وی در ادامه اظهار کرد : مرمت و بازآفرینی هسته تاریخی شهر ارومیه با بهره گیری از تجارب متخصصین حوزه بازآفرینی سازمان با هدف احیای آثار تاریخی و همچنین حفظ و نگهداری میراث ارزشمند شهرسازی و معماری گذشتگان برای نسل جدید و آیندگان ، علاوه بر بازسازی کف و معابر راسته های کفش فروشان و بزازان ، با پاکسازی چاه های جذبی موجود تا حدود زیاد مشکل نشت رطوبت از کف به جداره ها و گنبد ها را برطرف نموده است تا در ادامه بازسازی ها با تمهیدات فنی و اصولی ، جداره ها و گنبد ها مرمت شود.
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری بیان داشت : این سازمان در سال های اخیر عملیات سنگفرش و جداره سازی بازار را در بیشتر محورهای اصلی و فرعی آغاز کرده و هم اکنون شاهد پیشرفت مناسب پروژه های ساماندهی بازار هستیم.
معصومی در خاتمه ضمن قدردانی از همکاری اهالی و کسبه بازار کرد:مرمت و باز آفرینی سایر معابر و راسته های بازار تاریخی در دستور کار این سازمان قرار دارد و با همکاری کسبه و مغازه داران این روند تسریع خواهد یافت.

 

 

تعداد نمایش ها (617)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

گالری تصاویر

 
آمار بازدید
دی ان ان